נתניהו: "קורא להקמת ממשלת חירום"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "קורא להקמת ממשלת חירום"

    ראש הממשלה נתניהו הכריז הערב על סגירת מערכת החינוך במסגרת המאמצים למניעת התפשטות נגיף הקורונה וקרא להקמת ממשת חירום לאומית: "האחריות הלאומית גוברת על כל שיקול אחר"

    נתניהו הערב צילום: פלאש90
    21:46
    16.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on אליהו ארנד חושף: כך הגיב ראש הישיבה לכתבת הפרופיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהצרה שמסר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו פרט ראש הממשלה על דרכי ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הכריז על סגירת מערכת החינוך וקרא להקמת ממשלת חירום: "אנחנו בעיצומו של אירוע עולמי ואירוע לאומי שלא היה כדוגמתו בכל שנות קיומה של המדינה. כראש הממשלה אני חייב להציג בפניכם את העובדות כפי שהן ידועות לנו. ארגון הבריאות העולמי הכריז על הקורונה כמגיפה כלל עולמית. אין מקום אחד על פני כדור הארץ שחסין ממנו. שנית, בשלב הזה אין חיסון לנגיף, והצפי הוא שגם אם יימצא חיסון – זה ייקח זמן רב. זה לא עניין של ימים, לא שבועות, והלוואי שיכולתי לומר שזה עניין של חודשים".

    "אדם אחד מדביק שניים, כל אחד מדביק שניים נוספים, הארבעה מדביקים שמונה, השמונה שש עשרה וכן הלאה. קצב ההדבקה אינו אחיד. הוא מתחיל כאילו אחיד, אבל עולה במהירות לגבהים עצומים. זה מה שקורה בכמה וכמה מדינות. לדוגמה מה שקורה באיטליה ולצערי אולי גם בספרד. זה החל לאט, ופתאום, תוך יומיים-שלושה, התפשט במהירות מסחררת שמאבדים עליה שליטה".

    "באיטליה מתו כבר יותר מ-1,000 בני אדם. צפי התמותה הוא בין 4-2 אחוז מכלל הנדבקים וזה שיעור גבוה מאוד. זו מגיפה אמיתית". הוא הזכיר את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שהעריכה כי 70%-60% מכלל האוכלוסיה יידבקו בנגיף. "אם היא צודקת, מדובר בכחמישים מיליון בני אדם", אמר נתניהו. "תעשו לבד את החשבון של המספר האפשרי של האנשים שימותו מהמחלה. מדובר במספרים גדולים מאוד, ואצלנו זה עלול, חלילה, להגיע גם כן למספרים גדולים. לכן אנחנו מצווים לעשות הכל כדי שזה לא יהיה".

    "היום במסגרת שמירת המרחק אנו נוקטים צעד חיוני נוסף. סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות. אנחנו עושים את זה בשיקול דעת, תוך כדי דיונים אינסופיים. ההחלטה הזו לא כוללת את החינוך המיוחד, הפנימיות והנוער בסיכון. כרגע ההחלטה לא כוללת פעוטונים וגני ילדים, וניתן לכך פתרונות בהמשך. הצוותים שלנו ישבו על כך ונחשוב מה יהיה הדבר הנכון לעשות".

    "היעד העליון שלנו הוא להאט ככל האפשר את קצב ההדבקה", הוסיף רה"מ. "כך נוכל להרוויח זמן יקר. ראשית לצמצם את מספר החולים, שנית זה לטפל בחולים שחלו באופן כזה שמערכת הבריאות לא תקרוס ותוכל לטפל בהם, ולהרוויח זמן יקר כדי לנסות למצוא חיסון לנגיף בעזרת מיטב המוחות בארץ ובחו"ל, אנחנו משתפים פעולה".

    "ראש ארגון הבריאות העולמי אמר 'אנחנו יודעים איך זה מתחיל ולא יודעים אך ייגמר'. קיבלנו שורת החלטות. היינו הראשונים שחייבו את כל מי שבא לבידוד של שבועיים".

    "אמרתי אתמול שבמשברים אחרים מה שעשינו זה שפעלנו נגד איום חיצוני ועשינו ככל שביכולנתו לשמר שגרה פנימית. במשבר הזה עובדים הפוך, משנים את השגרה הפנימית כדי להתמודד עם האיום. העם שלנו תמיד ידע להתכלד במצבי חירום וזוהי שעת חירום אמתית, שעה של עמידה יחד".

    "אני קורא להקים ממשלת חירום לאומית בלי היסוסים או דחיות. זו תהיה ממשלת חירום לתקופה מוגבלת, ויחד נילחם להציל את חייהם של רבבות אזרחים. אנחנו חייבים לשים בצד את הפוליטיקה – ולחזור אחר כך לנקודה שבה אנו נמצאים בה כעת".

    "הנגיף אינו מתחשב בגבולות ולא מבחין בין יהודים ולא יהודים, דתיים ולא דתיים, אנשי ימין ושמאל. כולנו בסירה אחת. למעשה כל האנושות בסירה אחת. אני מבקש להודות לאנשים מהצד השני של המתרס הפוליטי שמביעים הערכה למאמץ שאני וחבריי מובילים למען בריאות הציבור וחיי הציבור. הם מבינים שאנחנו נמצאים בשעת חירום היסטורית. שעת חירום לאומית ובינלאומית. חייבים לשים בצד את הפוליטיקה, אחר כך יהיה זמן לחזור לאותה הנקודה, אבל כרגע נדרשת אחריות לאומית – והאחריות הזאת לאומית ואישית גוברת על כל שיקול אחר. נטפל במשבר בכוחות משותפים מתוך אמון בינינו שרק דבר אחד צריך לעמוד לנגד עינינו, טובת מדינת ישראל , בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל".



    0 תגובות